TUNTEELLINEN KONE on Kaustisen musiikkilukion kevään 2024 koko perheen jukebox-musikaali

Tunteellinen kone jukebox-musikaalin mainosjulisteen on tehnyt ChatGPT 4.0.

Mitä tapahtuu, kun kaksi maailmaa kohtaavat? Rakkautta ja rock ‘n rollia!

Tunteellinen kone on musikaali monimutkaisista suhteista ja vielä monimutkaisimmista tunteista. Professori-isän epäonnistunut tekoälykokeilu ja hänen seitsemän tyttärensä sekoilut vievät värikkäät hahmot kohti tapahtumarikasta ketjua, joka tempaisee kaikenikäisen yleisön mukaan kaikille tutuilla suomalaisilla biiseillä, kuten “Levoton tyttö” ja “Tytöt ei soita kitaraa”.

Koko perheen jukebox-musikaalissa kuullaan musiikkia uudelleen sovitettuna muun muassa Apulannalta, Anssi Kelalta, Anna Puulta, Juha Tapiolta ja Paula Vesalalta. Kaustisen musiikkilukion kevään 2024 musikaalin on käsikirjoittanut Hanna Suutela ja musiikkidramaturgina sekä sovittajana on toiminut Matti Suomela. Parivaljakko on tuttu Kaustisen musiikkilukiolle jo lähes kymmenen vuoden takaa, kun musikaali Nahkatakkinen tyttö esitettiin Kansantaiteenkeskuksessa. Useamman vuoden jälkeen musiikkiteatterin ohjaajaksi palaa Aku-Petteri Pahkamäki ja musiikin ohjauksesta vastaavat tuttuun tapaan Mari Sillanpää ja Rasmus Tammik. Koreografeina toimivat Salla-Maria Kuoppala ja Salla Valo.

Musikaalissa on mukana noin seitsemänkymmentä opiskelijaa ja työryhmä vastaa näyttelijän työn ja musiikin lisäksi niin lavastuksesta, maskeerauksesta kuin puvustuksestakin. Päärooleissa nähdään Roni Varila, Helmi Hietala ja Venla Kivioja.

Esitykset ovat Kansantaiteenkeskuksessa huhtikuun lopulla.

La 20.4. Ensi-ilta klo 16

Ma 22.4. klo 19

Ti 23.4. klo 19

Ke 24.4. klo 19

To 25.4. klo 12 ja 19

Pe 26.4. klo 19

Liput 25€/ 10€ (lapset alle 16v.) Hinnat sisältävät palvelumaksun sekä käsiohjelman.

Osta liput täältä

Tai QR-koodilla

Hae meille opiskelemaan!

Yhteishakuaika on nyt meneillään! Hae meille opiskelemaan joko yleislinjalle tai musiikkilinjalle. Vietämme Kaustisen musiikkilukiossa avoimien ovien päivää torstaina 7.3.2024 klo 9-15. Ilmoittautuminen mielellään ennakkoon opollemme Riina Varilalle, riina.varila@musiikkilukio.fi tai 050 313 8084. Tervetuloa tutustumaan tiloihimme ja opiskelijoihimme!

Kaustisen musiikkilukion esittelyvideo 2024

Tulossa kevätlukukauden ensimmäinen bändikonsertti!

Tervetuloa nauttimaan unohtumattomasta illasta Kaustisen musiikkilukion aulaan, jossa useat musiikkilukion ohjatut bändit astuvat lavalle yhteisessä konsertissa. Musiikkilukion musiikinopettajat Mika Jämsä, Väinö Pietilä, Juha-Matti Rautiainen ja Rasmus Tammik ovat luotsanneet bändinsä kevätlukukauden ensimmäiseen bändikonserttiin, jossa yhdistyy useat musiikin eri tyylilajit, kuten jazz, metalli, pop, suomi rock ja hard rock, tarjoten musiikkia jokaiseen makuun. Konsertissa Jazzrasser esittelee lumoavaa jazzin eleganssia sekä improvisaatiota. Raskaamman musiikin ystävät pääsevät nauttimaan Ghostin tuotannosta Unknown Monday- sekä Rotat-yhtyeiden esittämänä,  eikä kotimaisen rockin ystäviäkään unohdeta!

Ohjattujen bändien bändikonsertti torstaina 22.2. 2024 klo 18 musiikkilukion aulassa. Vapaa pääsy.

Kaustisen kamarimusiikkiviikon MUSIIKKILUKION ILTA

Kaustisen kamarimusiikkiviikko alkaa pian! Viikkoa vietetään 19.-27.1.2024. Kamarimusiikkiviikon vakio-ohjelmistoon kuuluva MUSIIKKILUKION ILTA on vuorossa maanantaina 22.1. klo 19 alkaen Kansantaiteenkeskuksen Kaustinen-salissa. Konsertissa kuullaan useita eri kokoonpanoja sekä ennätysmäärä sooloesityksiä. Konsertin yhteydessä julkistetaan myös Kaustisen musiikkilukion vuoden alumni.

Liput 20€. Lippuja voi ostaa ennakkoon lippu.fi:stä sekä konserttipaikalta 45 minuuttia ennen konsertin alkua. Täältä pääset lipunmyyntiin: https://www.lippu.fi/event/kaustisen-kamarimusiikkiviikko-2024-kaustinen-sali-17998689/

Kaustisen musiikkilukion valtakunnallinen yhteishakuilta 11.1.2024 klo 18-19!

Kaustisen musiikkilukion valtakunnallinen yhteishakuilta musiikkilukion PH Nordgren -salissa tai virtuaalisesti torstaina 11.1.2024 klo 18-19. Huoltajat ja yhdeksäsluokkalaiset tervetuloa kuulemaan lukio-opinnoista.

Jazzmusiikin ystäviä hellitään taas

Tiistaina 12.12.2023 klo 18 musiikkilukion aula täyttyy jälleen jazzin suloisista sävelistä. Rasmus Tammikin isännöimässä illassa kuullaan useita eri lukiolaisten kokoonpanoja.

Konsertissa esiintyy muun muassa Muusio, joka johdattelee kuulijansa marokkolaisiin tunnelmiin Snarky Puppyn kappaleen myötä. ZääääZ esittää Wayne Shorterin sävellyksiä ja Jazzrasser tulkitsee Manhattan Transferin sekä Al Jarreaun tuotantoa.

Konserttiin on vapaa pääsy. Tervetuloa!

Kaustisen musiikkilukion perinteinen joulukonsertti

Musiikkilukio valmistautuu joulun viettoon perinteisesti konsertoimalla Kaustisen kirkossa maanantaina 11.12.2023 klo 18.

Konsertin aloittaa kolmannen vuoden opiskelija-urkuri Jarkko Korven esitys, Johann Sebastian Bachin Preludi ja fuuga e-molli. Soolona esiintyy konsertissa myös Okko Huntus, jolta kuullaan Jean Sibeliuksen Kuusi, op.75 nro.5. Heidän lisäkseen ohjelmassa on useiden eri yhtyeiden; puhallin-, gospel- ukulele- sekä lauluyhtyeiden esityksiä. Totuttuun tapaan laulamme myös yhteislauluja, tällä kertaa puhallinyhtyeen säestämänä.

Ohjelmamaksu on 5€ ja konsertin tuotto ohjataan diakoniatyön kautta Kaustisen ja Ullavan vähävaraisille lapsiperheille.

Konsertti myös striimataan suorana koulumme YouTube-kanavalle, josta se on katsottavissa ainakin vuoden loppuun saakka. Olette lämpimästi tervetulleita konserttimme! https://www.youtube.com/live/bdqG1JK3qWM?feature=shared

Onnea uusille ylioppilaille!

Syksyn ylioppilaskirjoitusten tulokset ovat saapuneet tänään. Lämpimät onnittelut Kaustisen musiikkilukion syksyn 2023 uudet ylioppilaat Roni Helin ja Miikku Pekkala.